Nielsenlisette.reismee.nl

Bedankt!!

New York was grandioos. Het weer zat op één dag na erg mee en er is zo veel te zien, we hadden eigenlijk tijd te kort. Voor Lisette was het de eerste keer, Niels was al twee keer eerder in New York en ondanks dat vonden we het allebei fantastisch. De laatste keer dat Niels in de stad geweest was, was in 1999 en uiteraard is de stad in vergelijking met dat bezoek enorm veranderd.

Grootste verandering is uiteraard Ground Zero (plek waar de WTC torens gestaan hebben). Op deze plek hebben ze nu een herdenkingsplek gemaakt en dat maakte grote indruk. Op de plek waar 10 jaar geleden de torens stonden hebben ze nu twee grote ‘vijvers’ met watervallen gemaakt. Op de rand van de vijvers staan de namen van de slachtoffers. Ook hebben we het herdenkingsmuseum bezocht en dat was ook indrukwekkend, je leest en ziet er allerlei persoonlijke verhalen.

O.a. naar aanleiding van de aanvallen zijn er ook veel meer veiligheidsmaatregelen. De straat voor Wall street (beursgebouw) is bijvoorbeeld niet meer toegankelijk voor auto’s, in 1999 reden hier wel auto’s.Verder hebben we enorm van Central Park, Times Squire en de stad genoten.

Vrijdag is dan toch echt onze laatste dag aangebroken, aan het eind van de dag (NY tijd) vliegen we vanaf New York via Madrid naar Amsterdam. We hebben het al vaker gezegd en waarschijnlijk blijven we dit zeggen; we hebben een fantastische tijd gehad!! Het heeft alle verwachtingen ruim overtroffen en we zijn enorm blij en dankbaar dat we een dergelijke reis hebben mogen maken. We hebben fantastisch mooie landen mogen bezoeken en hebben interessante en aardige mensen mogen ontmoeten, de heeft onze reis enorm verrijkt.

Een andere verrijking was onze website. Waarschijnlijk zonder te weten hebben jullie een belangrijke bijdrage geleverd. Reizen is (vinden wij) enorm leuk, alleen wordt zo’n reis leuker als je je ervaringen met anderen kunt delen. Een reis krijgt daardoor een extra dimensie; je beleeft het als waren nog een keer. We zijn onderweg veel solo reizigers tegen gekomen en als deze een tijdje niet in een groep gereisd hebben (veel solo reizigers zoeken elkaar op) merk je dat ze graag hun verhaal willen delen en dat ze jouw verhaal willen horen. De website heeft zo’n zelfde werking gehad. We probeerden altijd de website bij te houden om onze ervaringen met jullie te delen en dan is natuurlijk niets leuker als mensen je verhalen en foto’s leuk vinden.

Ook werd het gedurende de reis een soort sport voor ons om van tevoren te bepalen welke foto is het meest populair zou zijn. Zoals jullie misschien gemerkt hebben kun je op de site zien hoe vaak een foto bekeken wordt. En voor het gemak zijn we er vanuit gegaan dat de best bekeken foto ook de meest populaire is. En jullie smaak is zeer lastig te voorspelen, we hadden het geen één keer goed.

En voor jullie bijdrage willen we jullie enorm bedanken!! Jullie hebben geen idee hoe zeer wij jullie reacties en klik gedrag in het algemeen op prijs gesteld hebben!

Zaterdag zijn we weer terug in Nederland en waarschijnlijk zullen we even moeten acclimatiseren. We vinden het erg lastig om te bepalen of we door de reis veranderd zijn, het land waar we in terug komen is zeker veranderd. Ook jullie hebben de afgelopen maanden niet stil gezeten.

n van de belangrijkste dingen die we tijdens onze reis geleerd hebben is dat het in de toekomst erg belangrijk wordt om samen te werken, elkaar te respecteren en dat we elkaar waar mogelijk moeten ondersteunen. De huidige crisis in Europa is daar waarschijnlijk een voorbeeld van, al hebben we in Azië en Zuid-Amerika ook gezien dat sommige landen onze steun (bijvoorbeeld in de vorm van kennis en geld) hard nodig hebben. Ze maken hier fouten die wij (Europa) ook gemaakt hebben en door samen te werken kun je ze helpen om beter met deze situaties om te gaan. Een goed voorbeeld is afvalverwerking en de manier waarop met rioolwater om gegaan moet worden. Kennis alleen zou zoveel goed doen.

De crisis in Europa geeft aan dat dit zeer lastige situaties zijn (in bijvoorbeeld Argentinië hebben we vergelijkbare situaties gezien, hier maken verschillende provincies elkaar het leven zuur), hopelijk zijn we in staat om dit in de toekomst te realiseren.

Genoeg politiek, we zijn bijna weer terug!!

Indien mogelijk hopen we jullie weer persoonlijk te zien en als jullie willen zullen we jullie met foto’s en verhalen overladen. Wees maar niet bang, alleen op verzoek.

Tot ziens.

Groetjes,

Lisette en Niels ©

P.s. Als jullie het leuk vinden kunnen we over ruim een maand onze foto’s van Sri Lanka op de site zetten. Ja, we hebben nog een toetje! Een goede vriend van ons, Bart (we hebben hem half december in India nog ontmoet), gaat over een maand met zijn vriendin trouwen en we zijn voor de bruiloft uitgenodigd. Ze gaan op een speciale locatie in Sri Lanka trouwen en als jullie het leuk vinden kunnen we onze foto’s op de site zetten. Laat het maar even weten.

p.v.groeningen@hetnet.nl

Hoi Niels en Lisette.
Wil ik even je ouders een hele fijne dag toewensen, wat zie ik in de mail , nog een berichtje van jullie, geweldig.
Wat zullen wij de verhalen en fotos missen, we kijkenalles op ons gemak ook nog eens na.Wij hebben echt genoten van alles. Hopelijk kunnen jullie hier ook weer aarden.
H.G. Pieter en Marianne.

Hi Lisette en Niels

Jullie zijn vandaag wel aangekomen zijn weer in Nederland! We wish you both lots of good luck and take it easy with the settling in again!
See you soon

Lots of Love
Han and Kevin

p.v.groeningen@hetnet.nl

Ook dat verhaal en fotos van Sri-Lanka vinden wij leuk om te zien. H.g. Pieter en Marianne.

Esther

Welkom terug! Wat zullen jullie ouders blij zijn om jullie weer in de armen te sluiten. Wat een geweldig jaar hebben jullie gehad. En wat was het leuk om vanaf de bank met jullie mee te reizen!

Liefs,
Esther

Frank Hendriks

Dag Niels en Lisette,

Welkom thuis en jullie worden verwelkomd met een lekker zonnetje!! Ik zal de foto's gaan missen van de uithoeken van de wereld!

Groeten vanuit den Bosch,
Frank

Gerard Joke van Vliet

Niels en Lisette wij willen ook graag op de hoogte gehouden worden van de trouwerij in Sri-Lanka.

Monique & Rini

Fijn om te horen dat jullie weer op Nederlandse bodem zijn!! En wat zullen jullie maar ook de beiden ouders het weer geweldig vinden om elkaar weer in de armen te kunnen sluiten. Geniet nu van elkaar, vrienden en familie, van ons koude kikkerlandje. Vast wel wennen om weer in " 't gereel" te komen. Tot vrijdag en nogmaals, geniet er van.

Adrie Snepvangers

Niels en Lisette, leuk dat jullie weer terug zijn. Ik heb ieder verhaal gelezen en alle foto's bekeken. Dit ook met de collega's gedeelt. Het zal een onvergetelijke reis geweest zijn.

Vanuit de Brouwerij te 's Hertogenbosch het beste en veel succes met het vinden van een Job. (lukt dit niet maak je toch weer een reisje)
Groeten van je oud collega Adrie.

Joke de Wissel

hai Lisette en Niels.

Fijn dat jullie gezond en wel terug zijn in Nederland. Wat een spectaculaire reis hebben jullie gemaakt. Jullie zijn op veel bijzondere plaatsen geweest. Deze herinneringen blijven altijd bij jullie. Wij vonden het bijzonder dat wij via de mail met jullie mee konden reizen.

Groetjes en tot ziens.

Ben en Joke

Mieke en Theo

Hoi Lisette en Niels. gaan jullie ook daar trouwen dan moet wij wel vakantie opnemen dat is geen probleem .
het zag er leuk uit de kleding nemen wij wel over
gr ieke en Theo.