Nielsenlisette.reismee.nl

Super laatste week in Canada

Onze laatste week in Canada was erg gezellig. We hebben de week bij Denise, Marco en Kayla doorgebracht en hebben alvast een beetje aan het echte/normale leven kunnen wennen.

Maandag was het gelijk feest. In Noord-Amerika wordt dan namelijk Thanksgiving gevierd en uiteraard doen Marco en Denise hier aan mee. Marco had een enorme kalkoen van 6 kilo klaar gemaakt en ondanks de omvang smaakte hij erg goed!

Zelf hadden we een lekker toetje gemaakt en dat viel ook erg goed in de smaak.

De rest van de week hebben we lekker aangerommeld. Na Thanksgiving hadden Lisette, Denise en Kayla twee enorme pompoenen uitgehold om er vervolgens leuke griezel figuurtjes in te snijden. Binnenkort (eind oktober) is het Halloween en dan gaat heel Canada lekker griezelen. Het is voornamelijk een kinderfeest al vinden volwassen het ook een erg leuk feest. In sommige binnensteden staan bijvoorbeeld grote spookhuizen en die worden voornamelijk door volwassen bezocht. Naast de pompoenen hebben we ook wat spookjes en heksjes met Kayla geknutseld; ze zijn helemaal klaar voor het feest!

Uiteraard hebben we ook lekker koekjes met Kayla gebakken. Sommige waren helaas niet zo succesvol, al vond Kayla dat niet zo heel erg. Ze vond het veel te gezellig dat we er waren.

Als klap op de vuurpijl zijn we zaterdagavond met de hele family uit eten geweest. Denise en Marco wisten nog een leuk hotel/restaurant in de buurt van Vernon. Het restaurant staat op een berg en daardoor hadden we een fantastisch uitzicht over het Okanagan meer, daarnaast was het eten ook erg lekker.

Zondag wilden we graag de zalm trek zien. In het najaar trekken de zalmen vanaf de Grote Oceaan naar de plaats waar ze zelf geboren zijn om er eitjes te leggen. Het is een groot spektakel om deze trek te zien. Eén keer in de vier jaar is er een grote trek, dit was vorig jaar en daarom moesten we het dit jaar met de kleine trek doen. Helaas hadden we pech, er was nog geen zalm te zien. Mogelijk begint de trek dit jaar later. Een verklaring kan de relatief lange winter van afgelopen jaar zijn. Hierdoor loopt de natuur vervolgens een paar weken achter. Wel was het heerlijk herfstweer en was het heerlijk om buiten te zijn.

Maandag gaan we door naar onze laatste bestemming, New York. Helaas moeten we Denise, Marco en Kayla dan weer gedag zeggen. We vonden het een heel speciaal bezoek, het was fantastisch om ze weer te zien en we komen hier graag weer terug. Ze hebben het hier erg goed voor elkaar!

Omdat we een nachtvlucht van Vancouver naar New York hebben komen we hier dinsdagochtend aan. In New York gaan we uiteraard de belangrijkste toeristen attracties bezoeken, al zullen we zeer waarschijnlijk ook wat nieuwe kleren gaan kopen. Op sommige dagen lopen we nog steeds in onze oude (en inmiddels zeer versleten) reis kleding rond en dat kan langzamerhand echt niet meer. Vrijdagmiddag gaan we New York weer verlaten en dan is het feest echt voorbij! Zaterdag aan het eind van de ochtend zullen we onze voetjes voor het eerst sinds 12 maanden weer op Nederlandse bodem zetten! Wow, wat is de reis snel gegaan!

We zullen proberen om aan het eind van deze week onze laatste foto’s op de site te zetten.

Tot dan.

Groetjes,

Lisette en Niels ©

Dannis Bianca en de kids

Fantastische verhalen allemaal! En die foto's! Geweldig! Fijn om jullie weer snel te zien. Nog een paar daagjes shoppen en touren en dan weer heerlijk thuis in de stront regen! Joepie! Tot zaterdag! D, B, J, C en T